Filter by دسته‌ها
آپارتمان
باغ و باغچه
زمین و سوله
لوکس
واحد اداری
مغازه
اندیشه فاز یک
اندیشه فاز دو
اندیشه فاز سه
اندیشه فاز چهار
اندیشه فاز پنج
اندیشه فاز شش
شهرک صدف
شهرک مریم
ملارد
شهریار

انتقال قطعی سند

13 اسفند 1398

جهت انتقال قطعی در دفترخانه چه استعلام هایی نیاز است:

مطابق مواد 22 و 47 قانون ثبت املاک و اسناد کشور؛ چنانچه معامله­ای در رابطه با املاک دارای سند مالکیت (سابقه ثبتی)، صورت گیرد، باید این معامله در دفترخانه اسناد رسمی (یکی از محاضر) انجام شود تا پس از آن، نام خریدار به عنوان مالک رسمی و قانونی در دفتر املاک ثبت شود. بنابراین پس از اینکه  خریدار و فروشنده در مبلغ و مورد معامله با یکدیگر توافق کردند، با قبول فروش ملک از طرف فروشنده و خرید ملک از طرف خریدار (فروختم و خریدم) انتقال و مالکیت از طرف فروشنده به نام خریدار انجام میشود، ولی برای اینکه این انتقال مالیکت جنبه رسمی و قانونی پیدا کند و در تمامی ادارات و شهرداری­ها و بانک­ها معتبر باشد، باید تشریفات انتقال رسمی صورت بگیرد.
انتقال سند به صورت رسمی باید در یکی از دفترخانه­ های اسناد رسمی شهر مورد معامله قرارداد انجام شود. برای انتقال قطعی و رسمی میبایست دفترخانه استعلام هایی از اداره­ها و مراجع قانونی دریافت کند که این استعلام ها عبارت اند از :
1-استعلام از دفتر ثبت اسناد و املاک کشور برای مشخص­ شدن وضعیت قانونی مالکیت فروشنده و اینکه این ملک بازداشت و یا در رهن بانک است یا خیر.
2-استعلام از شهرداری و ارایه مفاصا حساب­های شهرداری، مراجعه به پرداخت تسویه حساب عوارض نوسازی و جریمه­ های احتمالی در خصوص ملک و غیره.
3-استعلام از دارایی­ها و ارایه مفاصا حساب­های مالیاتی؛ راجع به پرداخت تسویه حساب مالیات­ها مستغلات، شغلی، نقل و انتقال و غیره.

توضیح اینکه استعلام ثبت به صورت سیستمی توسط دفترخانه انجام میشود و خریدار میبایست پس از دریافت نامه از دفترخانه نسبت به تسویه حساب شهرداری و دارایی اقدام نماید.

املاک اندیشه سازان واقع در اندیشه فاز یک مشاور شما در تمام زمینه های ملکی میباشد.

جهت خرید در شهرک اندیشه(شهرک اندیشه فاز یک-شهرک اندیشه فاز دو-شهرک اندیشه فاز سه و… شهریارملارد) با املاک اندیشه سازان تماس بگیرید.

جهت سرمایه گزاری با یک املاک مطمئن ریسک کنید.

املاک اندیشه سازان عضو رسمی اتحادیه املاک مطمئن در منطقه.