Filter by دسته‌ها
آپارتمان
باغ و باغچه
زمین و سوله
لوکس
واحد اداری
مغازه
اندیشه فاز یک
اندیشه فاز دو
اندیشه فاز سه
اندیشه فاز چهار
اندیشه فاز پنج
اندیشه فاز شش
شهرک صدف
شهرک مریم
ملارد
شهریار

کدام فاز اندیشه برای سرمایه گذاری بهتر است ؟

21 خرداد 1399

کدام فاز اندیشه برای زندگی بهتر است؟

شهر‌جدید اندیشه‌تهران که در ۷ کیلومتری استان البرز، و ۲۰ کیلومتری استان تهران قرار دارد به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب به سرعت در حال توسعه و گسترش قرار گرفته است. شهر اندیشه در شهرستان شهریار قرار دارد و طبق آخرین سرشماری صورت گرفته نزدیک به ۱۱۷ هزار نفر در اندیشه سکونت دارند که در حال حاضر این آمار سیر صعودی گرفته و بیشتر شده است.
شهر اندیشه دارای ۶ فاز است و این تصمیم را برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در اندیشه را دارند سخت کرده است، در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی هر ۶فاز اندیشه، تصمیم گیری برای خرید در اندیشه را راحت‌تر کنیم.

اندیشه فاز یک

قدمت فاز یک اندیشه به قبل از انقلاب اسلامی برمیگردد و دستور احداث این منطقه در آن زمان صادر شد، به همین دلیل خانه‌های این فاز بافت‌سنتی دارند.
وجود مغازه‌های زیاد در این منطقه، موقعیت تجاری اولین فاز اندیشه را بالا برده است. فاز یک اندیشه دارای ۳ خیابان طولی و خیابان های عرضی پرتعداد که در شرق و غرب آن قرار دارند، شهرک المهدی، شهرک‌‌مریم و شهرک‌رفاه در فاز یک اندیشه قرار گرفته‌اند که ویژگی مهم این شهرک‌ها قرار داشتن در کنار جاده اندیشه-تهران است .
قیمت خانه در اندیشه فاز یک به دلیل سنتی بودن بافت خانه ها و کمبود امکانات رفاهی ارزان تر از بقیه فاز های اندیشه است چرا که فاز‌های دو تا شش اندیشه طبق آخرین اصول و استاندارد های جهانی ساخته شده و توسعه‌یافته تر از این فاز هستند.
خانه‌های سمت غرب این فاز از قیمت‌های بالاتری  نسبت به خانه‌های خیابان های شرق برخوردار هستند

اندیشه فاز دو

این فاز آرام‌ترین فاز اندیشه است چرا که به دلیل نداشتن مراکز تجاری و تفریحی و منطقه جغرافیایی آن در اندیشه،  تردد بسیار کمی دارد و عمده رفت‌و‌آمد آن در بین ساکنین این منطقه صورت ‌میگیرد، این پتانسیل باعث شده افرادی که به دنبال محیطی آرام و خانه‌ای به دور از هیاهو و در آرامش کامل در شهری توسعه‌پذیر مانند مسکن اندیشه می‌خواهند مناسب باشد. پوشش فضای سبز این فاز از فاز‌یک بیشتر و از دیگر فاز‌ها کمتر است.
بیش از ۵۰ درصد خانه‌‌های  فاز دو ویلایی هستند و خبری از چینش آپارتمانی در این فاز نیست.
وجود شهرک‌‌راه‌آهن در فاز دو که دارای خانه‌های مدرن و شیک است مزیت بر علت شده تا قیمت‌خانه‌های این فاز نسبتا بالا باشد.

اندیشه فاز سه

این فاز همزمان با فاز دو در سال ۱۳۷۰ شروع به ساخت و احداث آن گرفته شده و از استاندارد‌های روز در املاک اندیشه فاز سه بهره می‌برد. وضع اقتصادی اکثر مردم این فاز، از دیگر فازهای اندیشه بهتر است.فاز سه اندیشه در کنار فاز چهار دارای بیشترین امکانات تفریحی و رفاهی در اندیشه هستند، مکان‌های تفریحی و رفاهی فاز سه اندیشه عبارتند از؛ وجود بوستان‌‌های حافظ، بوستان شهدای‌هسته‌ای، بوستان اندیشه، مجتمع بزرگ تجاری نگارستان که یک مرکز‌خرید شیک بزرگ و محبوب در اندیشه است، سینما ساحل که تنها سینما شهر اندیشه است و مسجد امام علی که باعث شده تا ارزش این فاز در مسکن و املاک اندیشه بالا برود‌.
خرید آپارتمان اندیشه در این فاز و فاز چهارم برای کسانی که اماکن شلوغ وپرهیاهو را برای زندگی می پسندد، بهترین جای اندیشه است.
وجود شهرک صدف در فاز سوم اندیشه از دیگر مزایای این فاز است، زیرا شهرک صدف یکی از برترین نقاط اندیشه برای زندگی و سرمایه‌گذاری بوده است. دلیل این برتری داشتن امکانات زیاد مانند بیمارستان فوق تخصصی نور و دانشگاه پیام نور، قرارگیری در مسیر شهریار به تهران و شهریار به کرج، و همچنین بافت شهری شیک و لوکس آن است.

اندیشه فاز چهار

این فاز ۵ سال بعد از فاز سوم اندیشه احداث شد و در واقع ادامه یافته فاز سوم است که به آن متصل شده، این فاز نیز همچون فاز سوم اندیشه دارای امکانات فراوانی همچون؛ بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه، پارک معلم، پارک استاد شهریار، مجموعه ورزشی الماس، مجتمع تجاری اداری ارغوان، بوستان مادر و… است.
وجود بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه یا همان میدان نقش‌جهان یک امتیاز بسیار ویژه نه تنها برای این فاز بلکه برای املاک و مسکن اندیشه و کسانی که قصد خرید در اندیشه را دارند است‌.
این بازار که شبیه‌سازی شده میدان نقش جهان اصفهان هست توریست های زیادی را در تمام فصول به اندیشه می کشاند و شاید بتوان گفت بخشی از مردم ایران اندیشه را با این اثر معماری که در سال ۱۳۹۲ بنا گردید شناختند.

اندیشه فاز پنج

فاز پنجم اندیشه به فاز چهارم متصل است و در کنار جاده کرج-شهریار قرار گرفته است‌. ملک های این فاز آپارتمانی هستند و  اکثرا با متراژ بالا و کیفیت متوسط ساخته شده‌اند که با توجه به داشتن امکانات کافی، جای مناسبی برای خرید آپارتمان در اندیشه با قیمت‌های معقولانه است.

اندیشه فاز شش

شاید خیلی از مردم حومه از فاز ششم اندیشه اطلاع نداشته باشند و تصور می‌کنند اندیشه ۵ فاز دارد، دلیل آن این است که اکثر زمین‌های این منطقه خصوصی بوده و شهرداری شهریار مجوز‌ساخت زمین‌‌های این فاز را صادر نمی‌کند.

در بالا به تمامی فازهای اندیشه اشاره و وضعیت معیشتی هرکدام را مختصر توضیح دادیم، حال با توجه به بودجه، سلیقه و سبک زندگی خود می‌توانید بهترین تصمیم را با کمک مشاورین املاک برای خرید خانه در اندیشه اتخاذ کنید.